Artykuł
w zakresie zmniejszenia wydatków mieszkańców Gminy Pruszcz Gdański z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi.
Komu przysługuje świadczenie?
Do pomocy finansowej w ramach Programu uprawnione są osoby fizyczne, które łącznie spełniają niżej wymienione kryteria:
1) są właścicielami nieruchomości w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Pruszcz Gdański,
2) prowadzą jednoosobowe lub dwuosobowe gospodarstwo domowe, w którym zużycie wody nie przekracza 4 m3 miesięcznie na osobę w gospodarstwie,
3) złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z obowiązującą od 1 stycznia 2022 r. metodą od powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego,
4) dysponują dochodem nieprzekraczającym 500 % kryterium dochodowego, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (gospodarstwo jednoosobowe kryterium wynosi 3.880 zł, gospodarstwo dwuosobowe kryterium wynosi 6.000 zł);
5) nie otrzymują dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w ustawie z dnia 21 czerwca
2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
6) uiszczają w terminie opłaty za gospodarowanie odpadami, nie posiadają zaległości z tego tytułu, zbierają odpady w sposób selektywny.
Kiedy i gdzie należy złożyć wniosek?
Aby skorzystać z programu osłonowego należy:
Wniosek o przyznanie pomocy finansowej w ramach gminnego programu osłonowego należy złożyć w siedzibie tutejszego. Jeżeli wnioskodawca jest właścicielem lokalu w budynku wielorodzinnym, wówczas składany wniosek musi być zweryfikowany pod względem zaległości oraz wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i podpisany przez zarządcę wspólnoty mieszkaniowej.
Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku?
Do wniosku należy dołączyć:
- kopię dokumentów potwierdzających zużycie wody za okres minimum 6 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym składany jest wniosek;
- dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanych dochodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym wniosek został złożony;
- inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne w celu ustalenia indywidualnej sytuacji wnioskodawcy.
Pomoc finansowa w ramach programu przyznawana jest w drodze decyzji i przekazywana będzie na indywidualny rachunek bankowy do celów opat za gospodarowanie odpadami komunalnymi prowadzony przez Urząd Gminy Pruszcz Gdański, do 10-go dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału w okresie obowiązywania decyzji. Jeżeli wnioskodawca jest właścicielem lokalu w budynku wielorodzinnym wówczas pomoc finansowa będzie przekazywana na indywidualny rachunek bankowy do celów opat za gospodarowanie odpadami komunalnymi prowadzony dla Wspólnoty mieszkaniowej.
UWAGA!
W przypadku wystąpienia zmian mających wpływ na prawo do uzyskania pomocy finansowej w ramach Programu, w szczególności niespełniania kryteriów, o których mowa w Programie, osoba, której przyznano pomoc finansową, zobowiązana jest do niezwłocznego poinformowania o tym GOPS, pod rygorem utraty prawa do pomocy finansowej i obowiązku zwrotu nienależnie pobranego świadczenia.
Druk wniosku o udzielenie pomocy finansowej w ramach Gminnego Programu Osłonowego w zakresie zmniejszenia wydatków mieszkańców Gminy Pruszcz Gdański z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi znajduje się poniżej oraz w zakładce „Druki do pobrania”.